kalman wrote:
molnarcili wrote:
kalman wrote:
Mér nem bírnak már a fejükhöz kapni?
Kik?
Azok, akik a gyerekeket ezzel
zrikálják, akik ien baromságokkal tömik a fejüket.
Sztem nemcsak ők a ludasok, ők csak a végrehajtók, vagy hogy is mongyam. Van
ittegy tanulmány a helyesírás pedagógiájáról; döbbenetes. Tananyag volt a magyarszakon, móccertanból, most újraolvastam, onnan jutott eszembe.
kalman wrote:
Én abban nem értek egyet pasztorarpaddal, ha azt mondja, hogy fontos lenne tudniuk, mint mondott Platón vagy X.Y. Én azt mondtam, hogy rengeteg érdekes dologról lehet gyerekekkel beszélni, pl. a világ dolgairól. Ha filozófiát tanítanak, az se filozófiatörténetet jelent, meg filológiát, hogy ki mit mondott, és arra másvalaki mit, hanem azt, hogy a világ dolgairól beszélgetnek velük. Én azt mondtam, hogy annak több hasznát látnák, és jobban megértenék, mint azt, hogy az elektronika szórakoztat-e, vagy csak eszköze-e a szórakoztatásnak, és ha az eszköze, akkor mér kell egybeírni, és hogy hogy kell ugyanezt a kitekert gondolkodásmódot mondjuk a síugrósáncra alkalmazni.
Ezzel egyetértek. A "gyerekfilozófia", amiről te beszélsz, tudtommal pont ez, és nem Platón vagy más fontos szerző lebutítása.
Azzal, hogy rákérdeztem, hogy
honnan kéne tudni csak azt akartam mondani, hogy Mo-on alapvetően hiányzik az egyetemekről a
tankönyv, és kárhoztatni lehet a hallgatókat a felkészületlenség miatt, csak ez így kicsit más színben tünteti fel az egész felkészületlenség-ügyet. Mert azt sem tartom evidensnek, hogy 20 éves korban egy bármilyen bölcsészszakosnak kell tudni Platónt / Kantot / Heideggert olvasni. Vagy ha egen, akkor az első egy-két évben csakis erre, filozófiai szövegolvasásra és -interpretációra kell tanítani...