NYELVÉSZ

Nyelvészeti vitafórum
It is currently 2018. April 1, Sunday, 14:12

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. March 27, Saturday, 14:11 
Offline

Joined: 2004. November 11, Thursday, 12:46
Posts: 1080
Az én olvasatomban a blogíró azt kéri számon, hogy a kimenet/bemenet arányok minden szak esetében legyenek benne a felvételi tájékoztatóban. Ha jól értem, ti amellett érveltek, hogy ez nem lenne megfelelő mérték, mert ezek az arányok tragikusak, és ez a HÖK befolyásának köszönhető. Valószínűleg igazatok is van, de azért vegyük észre, hogy a HÖK is bajban lenne, ha csak olyan dékán és rektor jelentkezne, akinek elhatározott célja, hogy ezt a kontraproduktív vizsgarendszert felszámolja. A HÖK nyilván azt a rést használja ki, hogy a pályázók erről a pontról mondanak le a legkönnyebben, és a kör itt be is zárul.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. March 27, Saturday, 10:34 
Offline

Joined: 2005. February 27, Sunday, 10:59
Posts: 65
szigetva-nak teljesen igaza van: már 97-ben megírtam az egyik napilapban, hogy a sokszori vizsgalehetőség 1) nem készteti a hallgatókat komoly munkára, felkészülésre, 2) a nemzetközi gyakorlatban ismeretlen (legalábbis a komoly egytemeken), 3) a korábbi korlátozott, "tervgazdálkodási" hallgatói létszám következménye, 4) valóban a HÖK-ök kényszerítik ki, hiszen 1/3-os képviseletükkel az egyetemi testületekben (kari tanácstól szenátusig) ők döntik el a dékán- és rektorválasztásokat a megosztott oktatói/intézményi képviselet ellenében, ezért minden többszörös pályázás esetében a jelöltnek a HÖK-öt kell megnyernie, ha nyerni akar, és sajnos ezt is teszik. A nagypolitika pedig nem akarja elveszteni a nagylétszámú diákságot, tehát nekik nem nyugdíjelemlést kell ígérni, hanem nulla munkáért diplomát. A kör bezárult és a magyar felsőoktatás halad a béka legalsó testrésze alá - igaz, ez még számos más okra is visszamegy.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. March 26, Friday, 12:51 
Offline

Joined: 2004. November 10, Wednesday, 18:20
Posts: 2183
A blogra nem akarok regisztrálni, de azért ebben a HÖKöknek is nagy a szerepük. Olyan vizsgaszabályzatot készeritenek ki, hogy lehetetlen kiejteni bárkit a 3. félév előtt. Még utána sem, mert van dékáni méltányosság -- amit mindenki automatikusan megkap --, igy egy vizsgának egy hallgató legalább ötször futhat neki. Ha nem minden félévben veszi fel az adott kurzust, akkor vége is a 3 éves BA szakjának, és nem teljesitett egy vizsgát, nem kaphat diplomát.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. March 26, Friday, 10:26 
Offline

Joined: 2004. November 11, Thursday, 12:46
Posts: 1080
A felvételi tájékoztatóba kerüljön bele az is, hogy melyik szakon, mikor, hányan diplomáztak!

Tényleg, ezek nem hozzáférhető adatok? És a doktori iskolák esetében például? Vagy bármely típusú képzés esetében?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. January 29, Friday, 21:02 
Offline

Joined: 2004. November 10, Wednesday, 21:53
Posts: 2548
varasdi wrote:
Tanulságos olvasmány.
Az én ízlésemnek nagyon konzervatív, bár nagyon sok mindennel egyet is értek benne. Azért Hoffmann Rózsára hivatkozni az "értékek" meghatározásában, az nekem egy kicsit túlzás. Meg az is gáz, ha valaki úgy súlyozza a dolgokat, hogy az összefoglalóban meg később (persze más, racionálisabb dolgok között) ezeket emeli ki fő poblémákként:
Szárny és teher wrote:
Az iskolában a jogok és kötelességek rendszere megbomlott. Az egyéni jogok és lehetőségek túlzott hangsúlyozása melle a közösségért érzett felelősség és a kötelességek teljesítése háttérbe szorult. [...] A fejlesztésekben túlzottan elterjedtek a pályázatos formák, amelyek a legjobbaknak további lehetőségeket adnak, de nem teszik lehetővé a pályázatírásra képtelen, legrosszabb helyzetben lévő intézmények fejlődését. [...] A hátrányok kompenzálására indított programokat az értékek kibontását segítő, változatosan gazdagító mechanizmusokká kell átformálni mind tartalmuk, mind mechanizmusaik, mind kommunikációjuk szintjén.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tanulmány az oktatás helyzetéről
PostPosted: 2010. January 29, Friday, 11:59 
Offline

Joined: 2004. November 11, Thursday, 12:46
Posts: 1080
Szárny és teher

Tanulságos olvasmány.

Beszélgetés Csermely Péterrel itt.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

Figyelem!
A faliújságon megjelentek nem képviselik többek közt a következő szervezetek hivatalos véleményét:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group