Hát, ezt lehet hogy a Tudományközpontba kéne rakni, de nem találtam hozzáillő topicot, csak ezért meg nem akarok nyitni egyet.
http://women.timesonline.co.uk/tol/life ... 805196.eceSusan Greenfield arról, hogy a modern technológia tönkreteszi a gyerekek agyát. Én őt nagyon tisztelem és az ismeretterjesztő könyveit középiskolás koromban ronggyá olvastam. De ez most kicsit gáz, főleg amiket a nyelvről mond, meg a játékprogramokról, mert látszik hogy egyikhez se nagyon ért. "contracted, brutalised text-messaging, lacking the verbs and conditional structures essential for complex thinking" - mivan?! (A fundamentalizmusról is mond egy-két marhaságot, de azt már megszoktam.) SMS-ben nem lehet feltételes módot használni? Hö?! Vagy úgy érti, hogy azokat a feltételes szerkezeteket nem lehet használni, amik szükségesek a komplex gondolkodáshoz, és az egyszerű primitíveket igen? (Kicsit kétértelmű a mondat.) De akkor ki mondja meg, mi kell a komplex gondolkodáshoz, hol van a határvonal? Vannak egyszerű igék, amiket a csóringer kocka SMS-fejű gémerek is tudnak használni, és vannak bonyolult igék, mint például a öööööö, a szekercézni?

Vagy itt van ez: "If the purpose of a game, for instance, is to free the princess from the tower, it is the thrill of attaining the goal, the process, that counts. What does not count is the content – the personality of the princess and the narrative as to why and how she is there, as in a storybook." Kíváncsi lennék, hány éve játszott utoljára, én kb. 15 évet tippelnék. Hihetetlenül fontosak egy videojátékban a narratív folyamatok, a karakterek személyisége, stb. Ráadásul ma már a játékosok el is várják, hogy komoly beleszólásuk legyen ezeknek a folyamatoknak az alakításába, ne csak egy meglévő történetet kelljen végignyomniuk, és ez nagyon nagy terheket rak a forgatókönyvíró(k)ra meg a játéktervezőkre. Mondhatok remek példákat, de kezdek nagyon off lenni
