Tebe wrote:
Akkor viszont nem értem, hogy miért lenne érvényes a kritikád. Ha a jelentés és a jelentés reprezentációjának különbségére nincsenek meggyőző érvek, akkor a kettő "összekeverése" egyszerűen abból adódik, hogy ami felesleges, azt elvetjük, nem?
Én ebből kezdek nagyon keveset érteni (és, gondolom, más nem filozófiailag patkolt fórumozók is). Arról volt szó, hogy vajon mire értik a Wikipédia szerzői, hogy ,,a szemantika szubjektív''.
varasdi automatikusan úgy értelmezte, hogy 'a jelentés szubjektív'. Ennek az igazságáról nem lehet vitatkozni, mert mindenkinek szíve joga, hogy mit ért
jelentésen. Az a kérdés, hogy ha valaki ilyesmit tűz a zászlajára, akkor mit akar valójában mondani, és hogy közelíti meg a nyelvi jelenségeket (ld. az orosz genitívuszról írtakat, amiket röviden ismertettem).
Én azt reagáltam
varasdi interpretációjára, hogy ha valami szubjektív, akkor az az, hogy milyen szóról, kifejezésről, jelről mi jut az egyes emberek eszébe, de nem hiszem, hogy a kognitív szemantika télleg ezzel akar foglalkozni. Ha a
jelentésen valami társadalmilag elfogadott, nagyjából konvencionalizált cuccot értünk, akkor az per def. nem szubjektív, és ahogy a genitívuszos elemzést néztem, hát eléggé ezzel foglalkozik. Szóval ezt a szubjektivitás-vonalat talán elfelejthetjük.