fejes.lászló wrote:
Quote:
A kulturáltsághoz nagyban hozzátartozik, hogy az ember megtanul lemondani is bizonyos jogairól.
Ezzel kb. azt mondod, h ne kerékpározzunk az Andrássy úton. De akkor miért autózzunk? Miért járjunk gyalog? Nevetséges egy csoportot kiszúrni és azt mondani, h ők udvariasságból ne éljenek a jogaikkal.
Ugyan már, dehogy mondtam ezt! Annyit mondtam, hogy közlekedjünk úgy (autósként, gyalogosként, kerékpárosként, rollerosként, motorkerékpárosként, gondolásként, trolivezetőként stb.), hogy ne késztessünk másokat anyázásra. Eszembe nem jutott egyetlen csoportot kiszúrni, a kerékpárosok mutatnak olyan látszatot, mintha kiszúrnák magukat mint valami felsőbbrendű csoport -- és ez engem (mint egyetlen közlekedőt felsőbbrendűnek nem tartót) ez zavar.
fejes.lászló wrote:
Quote:
Minthogy elég gyakran haladok járdás kerékpárúton – gyalogosként, és még sosem tapasztaltam ilyet, engedd meg, hogy némi szkepszissel fogadjam ezt az általánosításodat.
A kerékpáros közlekedés viszonyait leginkább kerékpáron tapasztalnád meg.
Valóban. De azért gyalogosként is igen sokat látok belőle.
fejes.lászló wrote:
Gondolom, melegtüntetést sem dobáltál még molotov-koktéllal, de erre hivatkozva azért nem tagadnád, h a jelenség létezik, ugye?
Pedig messze nem látok közelről annyi melegmenetet, mint kerékpárost. Szóval lehet, hogy az utóbbi (azonkívül, hogy társadalmi veszélyessége elenyésző) valóban szórványos jelenség csupán.
fejes.lászló wrote:
Quote:
kínosan ügyelek arra, hogy a kettéválasztott résznek mindig az engem megillető felén haladjak
Csak úgy szólok, h az Andrássyn nincs kettéválasztva.
Hú de nagy újdonságot mondasz! Addigra már nem az Andrássy útról beszéltem, hanem általánosságban: a kettéválasztott utakról.
fejes.lászló wrote:
Ez is mutatja, h mennyire vagy kompetens abban a kérdésben, amiről vitatkozol.
Ez is mutatja, hogy nem higgadt vitát folytatsz, ahol legalább törekszel alaposan elolvasni és megérteni a vitapartnered állításait, hanem indulatból vagdalkozol.
fejes.lászló wrote:
Quote:
a városi közlekedés legkellemetlenebb résztvevői (nagy általánosságban, hiszen minden csoporton belül hatalmas a szórás) rögtön a motorkerékpárosok után a kerékpárosok
Nyilvánvaló, hiszen gyalogosként azt kérdezed, h mit keresnek a járdán, autósként meg hoghy mit keresnek az úttesten.
Nem. Se az nem zavar, ha a járdán haladnak, se az nem, ha az úttesten -- ha ezt szabályosan és körültekintően teszik. Kizárólag a szabálytalan, tuskó és agresszív közlekedési viselkedés zavar: minden közlekedőben. Mivel azonban azt látom, hogy a kerékpárosok körében ez lényegesen nagyobb arányú, ráadásul ez egy felsőbbrendűségi tudattal is társul (nyilván nem minden kerékpáros részéről, de a kerékpárosság mint virtuális csoport részéről mindenképpen), ezt szóvá teszem, ha szóba kerül.
fejes.lászló wrote:
Ha kerékpároznál, azt is tudnád, hogy az autósok a kerékpárúton parkolnak, a gyalogosok nyugodtan gyalogolnak a kerékpárúton
Nem kell kerékpároznom ahhoz, hogy ezt tudjam. Rettentő mérges is vagyok ilyenkor.
fejes.lászló wrote:
kurva kevés van belőlük
Az az érzésem, hogy ha kiszámolnánk a különféle közlekedők és a rendelkezésükre álló utak arányát, akkor nem lenne olyan alacsony a kerékpárutakra jutó érték. A jelenlegi kerékpárutakon is csak lézengenek a kerékpárosok. Ezt (mármint nem a lézengést, hanem a relatíve magas arányt) egyébként jónak tartom, mert az számomra is vitán felül áll, hogy a városi közlekedést amennyire csak lehet, a kerékpározás irányában kell eltolni.
fejes.lászló wrote:
Egyszerűen felháborítóak az állításaid.
Mert fel akarsz háborodni, ahelyett hogy megpróbálnád megérteni a másik nézőpontot is. Bocs.
fejes.lászló wrote:
Ha téged zavar, hogy én kerékpáron közlekedem
Csakhogy engem ez egyáltalán nem zavar. Engem az zavarna, ha szabálytalanul és/vagy arrogánsan közlekednél olyan útvonalon kerékpárral, amely nem kizárólag kerékpárosok számára van fenntartva. (Mivel nem kerékpározom, kizárólag kerékpárosok számára fenntartott útvonalon tőlem úgy szabálytalankodik bárki, ahogy akar.)
fejes.lászló wrote:
Én a saját tapasztalataimról beszélek.
Én meg a sajátjaimról.
fejes.lászló wrote:
Mivel sosem mentél végig kerékpárral az Andrássyn,
Ahhoz, hogy lássam, mi folyik az úton, nem kell feltétlenül kerékpárra szállnom. Vagy ahogy Bernard Shaw mondta: nem kell ahhoz tyúknak lennem, hogy megmondjam egy tojásról: záp. Szóval ahol a kettőnk tapasztalatai ütköznek, kénytelen vagyok a magaméra hagyatkozni, mint ahogy te meg a magadéra hagyatkozol. Ettől még a tapasztalataidat (mint közvetett tapasztalataimat) eltárolom az agyamban, és tesztelni fogom a rögvalóságban.
fejes.lászló wrote:
pl. a Terror Háza előtt csoportok szabályosan le szokták zárni az utat.
Demonstrálják a terrort. Például pengefallal is.
fejes.lászló wrote:
Quote:
Legalább a járdán (ha már ott kell menniük) tartanák a kerékpárosok magukat a közlekedés alapelvének számító jobbra hajts-hoz, és ne kellene a gyalogosoknak szlalomozni köztük.
[...] Egyébként NEM járda, hanem járda és kerékpárút!
1. Itt épp a Margit hídról beszéltem.
2. A járda nem a gyalogút szinonimája szerintem, hanem az út szintben kiemelt, szélső (vagy szervizutat elválasztó) részét jelenti. Egy járda lehet gyalogút, kerékpárút, illetve gyalogos- és kerékpárút egyaránt.
fejes.lászló wrote:
A példámat forgattad ki, és ez éppen elég.
1. Nem forgattam ki.
2. Most mégis a te példád?

fejes.lászló wrote:
Nem velem szemben voltál destruktív, hanem a diskurzussal szemben.
Erre mondja a művelt magyar, hogy a lófaszt. Már bocsánat.
fejes.lászló wrote:
Quote:
a helyesírás nem törvény, ezért önkéntes az alávetettség, de leszűkíteni csak állami kiadványokra elég abszurd ötlet.
Elég abszurd ötlet magánemberek bármilyen tág körű kommunikációjára rákényszeríteni.
Valóban. Beszéltem én valahol is a rákényszerítésről? Az önkéntes alávetettség szerintem nem azt jelenti.
fejes.lászló wrote:
Quote:
Átverésnek is tartom, hogy blognak álcáznak publicisztikát.
Nem értem, miért ne lehetne valakinek publicisztikai blogja.
Valakinek talán inkább lehetne, az határmezsgye. De itt nem valakinek van, hanem az ország legolvasottabb újságjának. Ráadásul (miként a Jud Süß-ös história rá is mutatott) teljesen összefolyik az újságcikkek -- blognak álcázott profi írások -- ugyanazon virtuális térben közzétett, valóságban is magántermelésű blogbejegyzések kontinuum. Ez kb. annyira elfogadhatatlan, mint a jobboldali újságírásnak a tényt és véleményt összemosó gyakorlata. Mindkettő a manipuláció vészes terepe.
fejes.lászló wrote:
A blog ma már formátum, nem pedig webes magánnapló.
És hol marad tartalom és forma egysége?
fejes.lászló wrote:
Tudományos cikkeket is lehet közölni blogformában,
Lehet, bármit. De kíváncsi lennék arra, hogy milyen publikációs jegyzékben fogadnának el blogbejegyzéseket. Esetleg hivatkozásjegyzékben kommenteket. Milyen jó impaktfaktorokat lehetne csinálni!

fejes.lászló wrote:
Ez a 21. század,
Nem gondolom, hogy a 21. század a nyegleség szinonimája lenne.
fejes.lászló wrote:
Aha, tehát ha jó érveim vannak, hogy a nyitvatartás összetett szó, akkor írhatom egybe?
Sőt akár érvek nélkül is írhatod egybe. Nem törik el a tollad, nem csorbul ki a billentyűzeted, nem ég be a monitorod, de még csak dutyiba se dugnak érte. Miért lenne tragédia a helyesírási szabályzattól való eltérés?
fejes.lászló wrote:
Ha azt mondom, h az átlagember számára a sárgarigó és a feketerigó ugyanaz a szerkezettípus, akkor írhatom őket egyformán? Melyik pont mondja ezt ki?
Nem ezt mondja ki. Azt mondja ki, hogy művészi vagy tudományos céllal eltérhetsz. De ettől még a szabályzaton belül maradsz. Mivel semmi nem mondja ki, hogy a szabályzaton belül kell maradnod, ezért
akármit írhatsz,
akárhogyan. Mint ahogy mérhetsz rőfben, akóban, latban és bármi egyébben. Legfeljebb nehézségeid származnak belőle neked, illetve azoknak, akik a te méréseidet akarják használni. De hát ez bevállalható.