Szerintem azért pont ötfokú, mert az 5 +/- 2 elembe (ami egyszerre befér a munkamemóriába) jó, ha beleesik, és fontos, hogy legyen egy "közepe" a skálának. Persze ezt biztos nem gondolta így végig tudatosan senki, nyilván régebbi az ötfokú osztályozás, mint a munkaemlékezet-kutatás, de azért nyilván nem véletlen, hogy így alakult. Vagy mégis? (Mérő Laci szokta mondani példának, hogy kérdezzünk meg informatikusokat, mire jó a QWERTY kiosztás, és remek álmagyarázatokat találnak ki rá - amúgy arra volt való, hogy az írógépen ne akadjanak össze azok a hosszú vackok, szóval elég esetleges módon alakult ki, aztán meg úgy maradt.)
Én is amondó vagyok, hogy az egyetemen szórni kell, persze felsőbbévesként könnyű járatni a számat. Mondjuk tanulságos a kognitív tanszéken stat helpet tartani. A hallgatók többségének van elképzelése arról, mit szeretne csinálni, csak a gyakorlati megvalósítással vannak gondjai, ami OK, azért vagyok ott. De vannak néhányan, akiktől I~ten mentsen meg bármilyen egyetemet. Azt hiszem, a csúcs eddig az az angol nyelvű BA programra járó hallgató volt, aki az anyanyelvén kívül semmilyen nyelven nem beszélt, angolul SE. Nem tudom, mit gondolt, hogyan kommunikáljunk vele... és valahogy mégis fölvették, és nem elsőéves volt...
