Quote:
Irodalom
REKLÁMMÉDIA AVAGY A MÉDIA KÁROS HATÁSA A MAGYAR NYELVRE
Varga Leilla - 2007.03.24 23:15
Kedves Olvasóm! Egy cikkajánlót készítettem az Édes Anyanyelvünk c. folyóirat 2005. áprilisi számában megjelent Fazekas Beáta Ízvesztő reklámszövegek c. írásához.
Már maga a cím sokat sejtett, mindennapjainban előforduló, égető megoldásra váró problémáról van szó. Sajnos a XXI. századra hatalmas tátongó szakadék méretű különbség választja el egymástól a nyelvinormát a reklámszövegek nyelvétől. Vannak esetek, amikor a normatív helyesírást, sőt olykor a helyes kiejtés alapelveit súlyosan megsértve semmitmondó üzenetekkel próbálnak a reklámszövegek szerzői befolyásolni minket, célközönséget. Jó tisztában lenni azzal, hogy mindez hogyan hat, ill. mennyire sérti a magyar grammatikai rendszert, valamint hogy ezek a szójátékok, stillisztikailag és egyéb nyelvészeti szempontból kifogásolható mondatok mennyire népszerűek a mai köznyelvben. A cikk közérthető példákkal érzékeltetve bemutatja a mai kor reklámszövegeinek súlyos gondjait, nyelvészeti szempontból kifogásolható eseteit. Fazekas Beáta írását minden magyar nyelvet szerető, féltő nyelvhasználó számára bátran ajánlom a tíz évesektől a hetven évesekig- mivel a nyelvhasználatot befolyásoló tényezőről van szó és a károsnak minősíthető jelenségek használatának mellőzésére nem lehet elég korán felhívni a figyelmet.-
Fazekas Beáta Ízvesztő reklámszövegek:
http://musorlap.anyanyelvapolo.hu/ea/pdf/ea0504.pdf
... Vélemény?
