eszesb wrote:
Ezek mitől lennének tekintélyérvek?
Hát, lehet, h nem a legjobb kifejezés, azért neveztem annak, mert (szerintem már többedszer) elköveted azt a hibát, hogy ha X.Y. egy cikkben vagy könyvben azt állítja, hogy ő x-et bizonyította/kimutatta stb., akkor te ezt készpénznek veszed (vagy legalábbis a vita kedvéért úgy teszel), és azt vonod le belőle, hogy x be van bizonyítva/ki van mutatva stb., mert X.Y. bizonyította/kimutatta stb. Szerintem egy vitában ilyen érveket csak akkor lehet használni, ha minden fél egyetért abban, hogy x be van bizonyítva (de akkor minek vitatkoznánk rajta

). Ha nem ez a helyzet, akkor újra elő kell venni X.Y. érveit, és megvizsgálni.
eszesb wrote:
Korábban azt kérdeztem, hogy szerinted áltudomány-e a pszicholingvisztika, de ezek szerint annak tartod.
Nem tudom, honnan veszed, iesmit én nem mondtam.
eszesb wrote:
Azt hiszem, ezt a véleményedet nem sokan osztják.
Ha így lenne, ilyennel akkor se lehetne meghatni.

eszesb wrote:
Azonkívül: korábban említettem neked még három nyelvi tesztet is a szó szerinti és nem szó szerinti (metaforikus) jelentés elkülönítésére, (hasonlattá való átfogalmazhatóság, megfordíthatóság, hedge-kifejezések), nem emlékszem, hogy ezek mindegyikére reagáltál volna. Amit erről mondtál (hogy ezek csak a metafora létezését bizonyítják), arra a válasz természetesen az, hogy bizonyítják a metafora létezését, valamint a nem metaforikus jelentés létezését is.
Dehogynem, ezekről egy csomót beszéltünk. Igen, pl. ott van az a probléma, hogy egyáltalán a metaforikus használat miért képviselne egy külön "jelentést", aztán az, hogy ami nem metaforikus, az még akármi lehet (pl. metonimikus), aztán erre mondtam azt, hogy nehéz megmondani, mit mutat pontosan egy ien "teszt", erre volt példa az, hogy miért hangzik hüjén az, hogy
Én tisztára olyan vagyok, mint én stb. Ami a reakcióidőket illeti, egyáltalán nem értem, hogy annak miért a "szó szerintiséghez", miért nem a gyakorisághoz lenne köze. Ami pedig a beszélők intuícióját illeti, nem tartom megbízhatónak abban az értelemben, hogy nem látom a relevanciáját pl. annak, hogy mit mondanak arra, hogy
Ez a plüssbálna olyan, mint egy bálna; nem tudom elképzelni, hogy én mit mondanék rá, egy bizonyos értelemben tök jó, egy másik értelemben fura, nem hiszem, hogy konzekvensen mindig ugyanúgy reagálnék rá. Szerintem túl sok tényező együttes következménye az, hogy hogyan ítélünk meg egy-egy ilyen mondatot, és nem visz közelebb a szemantika alapkérdéseinek megértéséhez.
eszesb wrote:
Másrészt amit a gyakoriságról mondasz, az pl. Giora megközelítésével összehangolható, aki bevezeti a salience fogalmát, ami a gyakorisággal függ össze, és kb. "könnyű elérhetőséget jelent": emiatt gyakran előfordul, hogy a "literal meaning" és a "salient meaning" szétválik.
??? Ezt egyáltalán nem értem, mert nem ismerem Giorát. Hogyan különbözteti meg a kettőt, mit ért azon, hogy "előfordul, hogy szétválnak"? Ne haragudj, megint a műveletlenségem, de szerintem egy csomó más ember is olvassa ezt, akinek semmit se mond ez a név, nem magyaráznád el?