Quote:
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője, a BKV felügyelő bizottságának a tagja szerint a havibérlet eltörlésével a BKV minden évben 5 napot nyer pluszban, ami hat év alatt egy teljes bérlet árát jelenti.
(
http://index.hu/politika/belfold/budapest/telapo5460/)
Szerintem az utasok jelentős része csak hétköznap, iskolába/munkába menet közlekedik BKV-val. (De pl. a Bp-n tanuló vidéki egyetemisták is gyakran hazautaznak.) Nekik hét végére nem kell bérlet.
Tegyük fel, h megveszem a bérletem hétfőn reggel. Harminc nap múlva, azaz szerda este jár le. A következő bérletemet csütörtök reggel veszem meg. Ez a bérletem egy szombat estéig jó. Vasárnapra nem kell bérlet, legközelebb csak hétfőn veszek. Magyarul két hónap alatt nyertem egy napot, egy év alatt hatot. De ha ügyes vagyok, az egyik hétfő húsvét. Arról nem is szólva, hogy aki ügyes, az úgy időzíti a nyaralását, h éppen elutazása előtt járjon le a bérlet, így egy-két hetet is nyerhet.
Min nyerhet mégis a BKV? Eddig sokan azért választoták a havi bérletet a 30 napos helyett (még ha tudták is, h a hónap közepén nyaralni fognak, és nem lesznek a fővárosban), mert azt rendszeresen kell vásárolni. Most viszont semmi nem fogja az utast arra emlékeztetni, h éppen lejárt a bérlete, így jóval több lesz a bevétel a büntetésből, különösen, h az aznap megváltott bérlet már utólag sem segít.