Quote:
Akkor viszont miért biztos, hogy Salamon bizonyos dolgokat "rá akarna oktrojálni az emberekre"?
Hát az, h egy bizonyos nyelvhasználatot erkölcsösnek, másikat erkölcstelennek nevez, az nem ilyesfajta igen erős nyomásgyakorlás?
Quote:
Szerintem sokkal inkább, azt a "jó kérdést" feszegeti, hogy melyek lehetnének azok a normák, amelyeket pl. megszabhatna a nyelvhasználat tekintetében a közösség.
Tényleg ezt feszegeti?
Quote:
álláspontod bizonyos pontokon figyelemreméltóan eltér Nádasdyétől
Azt hiszem, ez a természetes. Ugyanakkor szerintem álláspontunk nem annyira különbözik. AZ ellen én sem szólok, h valaki nyelvhasználatra vonatkozó véleményét terjessze. Ezt furcsa is lenne megtiltani. Én is azt mondtam, h valaminake az alsóbbrendűsége mellett nem fair érvelni.
Aligha hiszem, h tisztán kultúrantropológiai szemszögből a Győzike-show alsóbbrendűsége mellett érveket felhozni, de nyelvi jelenségek alsóbbrendűsége mellett biztos nem.
Quote:
Ha (tudományosan) nincs semmi probléma a sztenderdtől eltérő nyelvhasználattal, akkor (tudományosan) nem lehet semmi probléma a sztenderdtől eltérő moralitással sem.
Nem, bizonyos határok között nincs is. De nem hiszem, h a nylev és a moralitás így párhuzamba állítható, szerintem merőben különböző dolgokról van szó. Csak Salamon hiszi őket egylényegűnek, sőt, szorosan összefonódónak.
Quote:
ne hivatkozzon egy nyelvész a tudomány tekintélyére, ha megbélyegezni kíván általa nem kívánatos viselkedési módokat
A nyelvész arra mutat rá, h valaki hibásan érvel. Az erkölcstelenség az, h ezzel meg is aláz másokat.
Quote:
Mert akkor nincsen olyan, hogy "tudományosan helytelen."
Akkor nincsenek áltudományok sem? És akkor tudományos vitáknak sincs helyük?
Quote:
Annál azért jobban szeretem magam.
???
Tehát az, h valaki egy filozófus által leírt szövegtől összefüggést, érdemi mondanivalót vár el, arra utal, h érzelmi zavarai vannak?