szigetva wrote:
Egy kurzuson vagy kötelező a részvétel, így nincs értelme eszerint differenciálni, vagy nem, ekkor pedig nincsen adat a jelenlétről.
Hát ugye ezen is lehet változtatni.
Egyébként egy értékelési rendszer csak akkor lehet jó, ha eléggé összetett. Pl. az is sokat mutat, hogy hányan járnak be valakinek a kurzusaira, de itt figyelembe kéne venni azt is, hogy az adott hallgatók, akik felveszik, egyébként mennyire szoktak bejárni a kurzusokra (nyilván egy olyan hallgató, aki sehova sem jár be vagy éppen mindenhova bejár, nem mérvadó ebből a szempontból). Az is kérdés, hogy a kurzust kik veszik fel, de itt is meg kell nézni, hogy milyen a diákok tanulmányi eredménye. Ha egy kurzust sokan vesznek fel, és mindenki ötöst szokott kapni, az aligha a tanár munkáját dicséri. De ha egy tanár összes fakultatív kurzusát kevesen veszik fel, igaz, a legkiválóbbak, az sem biztos, hogy jó üzenet, mert esetleg arra utal, hogy a tanár nem elég közérthető (mármint az adott körben). (Persze ettől még jó az, hogy az élcsapat képzésében fontos szerepet tölt be, de lehet, h nem ez az egyedüli szempont.)
Igaz, az értékelési rendszert tényleg csak akkor érdemes finomítani, ha van következménye. Egy közszájon forgó történet. Egy tanár a félév során sosem tartotta meg az óráit, majd félév végén blokkosítva pótórákat tartott és azonnal meg is íratta a zh-t. Mivel ezt rendszeresen játszotta, egy idő után diákok egy csoportja felkereste a tanszékvezetőt, és kérte, hogy tegyen valamit. A tanszékvezető erre azt válaszolta, hogy keressék fel X.Y.-t, aki a tanszéken a tanulmányi ügyekért felelős. A diákok mondták, hogy hát éppen ő küldte őket a tanszékvezetőhöz. "Akkor sajnos nem tehetek semmit" -- mondta a tanszékvezető és széttárta a karját. Ezzel az ügy le volt zárva.