laszlo55 wrote:
Ez a Te elfogult véleményed. Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy mit tekintesz nálam idealizmusnak.
A valóságban nem vagy kevéssé létező dolgokat tekintesz egyedüli helyesnek, jónak, tökéletesnek és követendőnek, s az azoktól való eltérést hibásnak, rossznak véled. Értéksorrendbe nem helyezhető dolgokat látsz el értékminősítéssel. Nehezen értelmezed és nemigen teszed magadévá a
más fogalmát, saját megszokott rendszereidtől, magad elé tűzött célkjaidtól másokkal kapcsolatban nehezen tudsz elvonatkoztatni.
laszlo55 wrote:
Mi alapján állítod, hogy pl. angolul nem tanultam?
Nem állítok ilyet, elnézést, ha esetleg ilyet sugallt volna, amit írtam. Azt vélelmezem csupán, hogy az eszperantót nem annyira gyakorlati, mint inkább ideológiai motivációt követve tanultad meg. Ettől függetlenül más nyelveknél (pl. angol) lehettek ideológiamentes indíttatásaid.
laszlo55 wrote:
Ha valaki az angolt preferálja a némettel szemben, mert utálja a bonyolult nyelvtant, akkor az idealista?
Ha ez az egyetlen szempont vezérli a döntésben, akkor inkább csak lustának nevezném, akit megint csak nem a végeredmény, a nyelvtudás és annak hasznossága érdekel, hanem csak kipipálandó kellemetlenségnek érzi az egészet, amit szeretne minél gyorsabban letudni és nem is gondolni aztán rá. Ilyenek pl. a már említett diplomázók, akiknek az egész nyelvtanulás csak a
papír minél könnyebb megszerzéséről szól és nem a
nyelvtudás megszerzéséről és annak minél nagyobb haszonnal történő felhasználásáról. De ezeket leszámítva az emberek többsége mégis csak azért tanul meg egy-egy nyelvet, mert a
nyelvtudás birtoklása kellő előnyt és hasznot jelent neki, nem pedig azért mert könnyű azt elérni.
laszlo55 wrote:
Az én "eretnek" ügyködésem alig érinti a nyelvhasználók 0,0001 % -át. És továbbra is érvényes marad amit írtam, hogy az őket követők majd ismét az alapnyelvtankönyvből tanulják meg a tervezett nyelvet. Így szinte az összes új nyelvtanuló ismét visszatér az eredeti nyelvezethez.
Sok kicsi sokra megy

Minden nyelvi változás kicsiben indul, aztán némelyik exponenciális sebességgel kezd nőni és terjedni

Gondolod, hogy a te tanítványaid nem adnak tovább semmit az ő tanítványaiknak abból, amit tőled tanultak és veled megszoktak? Lehet, hogy nem pont a te újításaid fognak elterjedni, hanem másé - csak az kell hozzá, hogy az újítás (illetve annak hordozója) valamiért kellően vonzó legyen és presztízzsel rendelkezzen.