kalman wrote:
A kérdés az, hogy mit jelent "minden más jó megoldás"? Mi fogadható el egy ilyen használati utasításban? (Konkrétan egy gyerek kijelentő módban megfogalmazott megoldását nem fogadták el, mert az iskola úgy döntött, hogy csak felszólító mondatokat fogad el, lévén szó "utasítás"-ról.)
[Kérlek, ne abba akaszkodjatok bele, hogy a "minden, más jó megoldás" rosszul van írva, mert szerintem rosszul van, de nem ez a lényeg.]
Énszerintem minden olyan megoldást el kellene fogadni, ami valóban szerepelhet egy használati utasításban, hiszen a feladat arról szól (akar szólni, talán), hogy a gyerek ismeri-e ezt a szövegtípust, és nem arról, ismeri-e a magyar igék felszólító módját. Most nem kutattam utána, de kijenető módban a T/1-t mindenképp jónak érzem:
Felnyitjuk a készülék tetejét... Illetve a ,,személytelen forma'' is elfogadható számomra:
A készülék tetejét fel kell nyitni... De ha az IKEA adta el a kávéfőzőt, akkor még az is lehet, hogy:
Felnyitod a készülék tetejét... (Mondjuk az IKEA majdnem mindig rajzol.

)
Másik dolog: Mi értelme a központi felvételinek, ha így is úgy is azon múlik, hány pontot kapsz, hogy melyik iskolában melyik tanár javítja a felvételi dolgozatod
