diák, aki életében először van a szakon: Elnézést, ez a Formalizmusok a Nyelvészetben óra? P.: Te figyelj, nem tudsz egy jó csontkovácsot Újlipótvárosban? diák, aki életében először van a szakon: Hát nem, szegedi vagyok. P.: Ott vesztettem el 1987-ben a papucsomat. diák, aki életében először van a szakon: Elnézést.
diák 1: Izgulok a vizsga miatt. K.: Igyál pálinkát. diák 2: Én meg másnapos vagyok. K.: Igyál pálinkát.
F. (ordít): Visszautasítom, és mélységesen felháborít, hogy a hansi-manti ilyen megalázóan felületes kezelése. L. (vele párhuzamosan): Te azt érted nem lehet, hogy ilyen módon próbálod figyelmen kívül hagyva és az érvelésedet keresztülvinni. R. (velük párhuzamosan): Figyeljetek már, hadd mondja végig az izét, mit mondasz, a Kiparskyt. én (odahajolva a mellettem ülő diákhoz, aki egyébként éppen előadást tart): Te, ez milyen óra ez? diák, aki éppen előadást tart (remegő arccal): Nem tudom.
G.: Jól értem, hogy ebben a cikkben azt modellezik, hogy majmok szarral dobálják egymást? D.: Neurális hálóval.
P.: Most hol vagyunk vagy miről van szó? D.: Figyelj, te tartod az órát. P.: Jó akkor nem tudom, találjatok ki valamit, én lemegyek cigizni. H.: Várjál, ne menj, a pasiego magánhangzóharmónia volt. S.: Ne már. én: Tobias Scheer. diák 1 (D-hez fordul): Mi az a pasiego? D (felé fordul, és elkezd hadarni az arcába) H.: Ezt olvastam a buszon, szerintem heurisztikusan értékes, csak az ontológiájával vannak problémák. diák 2 (hozzám fordul): Mi is az az ontológia? én: Tobias Scheer. S.: Husikák, erről a Dave Odden nem írt 1978-ban? D: Ja ja ja ja, várjál, ja. C.: Én ehhez teljesen hülye vagyok. diák 3: Ki az a Tobias Scheer? H.: Most nem tudod, mibe nyúltál. diák 3: Csak kérdeztem. én: Tobias Scheer.
D.: Jó, persze tudjuk, hogy a nyelv egy viziló, aminek a hátán két törpe asztaliteniszezik, miközben a háttérben Jézus szájharmonikán játszik. V.: Várjál, ez nem hülyeség.
én: Definiáljunk egy olyan jegyet, ami a labiodentális spiránsokat és a veláris zárhangokat írja le, meg a zárt e-t. S.: Várjál, ez nem hülyeség.
J.: Nos, a stratális optimalitáselmélet.. én: Szar lehet ezt olyanoknak előadni, akiknek a könyökén jön ki. P.: Várjál, hadd mondja végig. J.: Stratális. P.: Ugye tudjuk, mit jelent a stratális. D.: Nem hát ez attól függ, mert nem biztos, hogy azt is jelentheti, szóval igen. P.: Most ne szakítsál félbe. J.: Optimalitás. H.: Nem hát abban a D…nak igaza van, hogy nem feltétlenül, de gyakran azonban mégis. P.: Most abban persze jót mondasz, hogy erről persze ír a Foucault is, de most ne kalandozzunk el. én.: Hogy hívják a francia ufót? J.: Elmélet. én: Trüfó!
én: Az integrál a függvény alatti rész? D.: Te nyomorult, te szerencsétlen idióta, hogy lehet ilyet kérdezni, te torzszülött ámbráscet, hát a füleden ülsz két hónapja, hogy halnál meg, és falnák le keselyűk a csontjaidról a húst, te szörnyeteg, dolgozzál csavargyárba, ott kérdezzél ilyeneket. jelentkező diák (leereszti a kezét)
P.: Tulajdonképpen a probléma formalizálása lényegtelen, mert mindannyian a semmiből jövünk, és vissza is megyünk a nagy büdös semmibe. M.: Régen sokat gondolkoztam azon, hogy az ember megtanulhat-e a hónaljával beszélni. P.: Én ismertem Tatán valakit, akinek volt egy igazi iguánája. M.: Ne is mondd, én mániásan rettegek az iguánáktól, ezért veszem körbe az ágyam lefekvés előtt fokhagymával. P.: Az nem csak a vámpírok ellen jó? M.: Nem, láttam a spektrum tévén. P.: Na jó, lejárt az időnk, a cikket mindenki olvassa el otthon.
S.: És arra emlékeztek, amikor a Kört jött, és bement oda? P.: Jó hát a Kört az nagyon durva volt, mert kétszer is bement, és mi nem mertünk egyszer sem. M.: Én bementem egyszer, de csak a Körttel mertem bemenni, mert hipochonder vagyok. S.: Jó de a Kört az érted. én: Kiről van szó? P.: A Körtről. én: Értem.
L.: Akkor először kérdezek valami egyszerűt. Mi az a kompozicionalitás? vizsgázó diák: Ööö, a kompozicionalitás elve azt mondja ki, hogy egy komplex kifejezés jelentése meghatározható, ha ismerjük a részek jelentéseit, és az őket kombináló szabályokat. L.: De miért?
én, határidő után két héttel: Tehát hogy az [aktuális kutatási projekt] mikor lesz kész, meg a rám bízott részével mit csináljak. M.: Ja, az mindegy. Már elég bonyolult, nem fogják érteni, jó lesz.
Á.: Akasszuk fel magunkat. K.: Nyitva hagyjam neked az ablakot, ha innen a másodikról ugrasz, az tuti telitalálat. D.: Ne beszéljetek erről, mert pánikrohamot kapok. M. (a másik szobából): Nem érzem a pozitív energiákat! diák (bejön): ez az Elméleti Nyelvészet tanszék? K.: Igen.
[A fenti tortenetek es szereplok kitalaltak, a valosaggal valo barmilyen egyezes a veletlen muve. Elmeleti nyelveszet tanszek nem letezik.]
|