fejes wrote:
Szerintem jelezd valahogy, h hol van szó hibáról, és hol csak tanácsolod a módosítást. (Pl. különböző színű tollakkal, vagy egy speciális jellel, mondjuk J for javaslat.)
Persze, ezt csinálom. Worbe írnak, korrektúrával javítok (azok a hibák). Megjegyzésbe kifogásolok. Néhány javításhoz, pl. "ami--amely", megjegyzést is fűzök, és egy kicsit stilisztikai kérdésnek állítom be a dolgot.
fejes wrote:
De még fontosabb, h elmagyarázd nekik, h vannak dolgok, amik [azért is!] nem hibák, de bizonyos körök annak veszik őket, ezért célszerű őket úgy csinálni für alle Fälle. Ahogyan az ember bizonyos alkalmakra másképp öltözik, nem azért, mert úgy gondolja, h úgy kell, hanem azért, mert akik ott lesznek, talán úgy gondolják. Ezt megértetni velük talán fontosabb is, mint egy-egy konkrét hibát kijavítani. Ekkor ugyanis ők már nem fogják másoktól is ezt követelni, amint megtanulták. :-/
Magyarázni szoktam. Sokat, hogy itt nincsenek olyan szabályok, hogy nullával nem lehet osztani. De sajnos ehhez kevés egy félév, 12 év iskola után. Sajnos. Tök hüjén néznek rám, hogy megengedő vagyok, sokat magyarázgatok, elemezgetek, de keveset állítok. És végén rendszerint megkapom a mindent semmissé tevő kérdést: "Tanárnő, akkor most melyiket tetszett jónak mondani? Hogy kellett volna csinálni? Mi a jó megoldés?"
OFF: A hallgatók túlnyomó többsége vidéki kis-, vagy középvárosokban tanult, érettségizett. Az is nyilvánvaló, hogy nem ők voltak az iskola legjobb diákjai -- ti. ez egy fizetős suli, nem állami főiskola. Mégis, a jókis "iskolás reflexek" annyira megvannak, hogy nagyon nehezen tudok mit kezdeni. Onnantól kezdve, hogy képtelenek tegezni, de magázódni se tudnak, csak a csókolom--tetszik viszonylatot ismerik, odáig, hogy tőlem várják a kőbe vésett igazságot. Tragédia a középiskolai oktatás. Ezzel nem mondtam semmit, de jól esett.

ON