R_Gabor wrote:
Utánanézek majd, nem tudok most mondani ilyet. De nagyon furcsa számomra, ha nincs ilyen: a gmail spam-szűrő is tökhatékony például és tudtommal nem azon jegyek alapján, amiket csak email-ek esetében értelmezhetünk. És ott is próbálnak olyan spam-et írni, ami pont úgy néz ki, mint egy személyes email.
Szerintem is vannak releváns különbségek. Én például úgy gondolnám, hogy ismeretterjesztő cikkekben lényegesen kevesebbszer fordul elő konkrét
márkanév, mint egy (akár bújtatott) reklámban. Itt mindenekelőtt az új márkanevekre kell gondolni elsősorban, nem annyira pl. az Aspirinre, ami már-már köznevesült láz- és fájdalomcsillapító. Ezenkívül egy reklámban valószínűleg van valami utalás arra is, hogy a termék olcsó vagy elérhető árú, illetve hol kereshető. Persze vannak olyan írások is, amik egyszerűen azáltal reklámoznak, hogy eszünkbe juttatják az adott jól ismert hatóanyagot. Tekintve viszont, hogy a piacon levő gyógyszerek túlnyomó többsége semmi más, mint néhány alaphatóanyag egymással és különböző segédanyagokkal való kombinációja (pl. Paracetamol: Rubophen, Panadol, Neocitran, Coldrex, Saridon, Rhinoval, stb.), egy reklámban akár már csak a Paracetamolról is elég lehet valamit regélni, hogy ezek eszedbe jussanak. Ezeket a szövegeket semmilyen gép nem fogja tudni elválasztani a reklámtól. De mi se.